Moody’s, Southwest Airlines’ın notunu Baa2’ye düşürdü, görünüm durağan
Investing.com — Moody’s Ratings, Southwest Airlines Co.’nun notlarını, kıdemli teminatsız notunu Baa1’den Baa2’ye düşürerek indirdi. Derecelendirme kuruluşu ayrıca Love Field Airport Modernization Corporation’ın gelir tahvillerine verilen destekli kıdemli teminatlı notunu da Baa1’den Baa2’ye düşürdü. Southwest’in görünümü negatiften durağana revize edildi.
Southwest’in kıdemli teminatsız notunun Baa2’ye düşürülmesi, Moody’s’in mevcut operasyonel ortamın 2025’te beklenen metrik iyileşmeyi yavaşlatacağı öngörüsüne dayanıyor. Bu tahmin, Southwest’in faaliyet marjının sadece %2 civarında iyileşeceğini gösteriyor. Mart ayında ABD havayolları, makroekonomik belirsizlik nedeniyle iç pazar eğlence amaçlı seyahat talebinde önemli bir düşüş yaşadı. Bu durumun, güçlü uluslararası ağlara, premium ürün tekliflerine ve sadakat programlarından sağlam nakit akışına sahip havayollarına kıyasla Southwest’i daha fazla etkileyeceği öngörülüyor.
Talepteki azalma, Southwest’in 2025’in ikinci yarısı için yıllık kapasite büyüme planlarını daha da azaltmasına neden oldu. Havayolu şirketi artık 2025 tam yıl kapasitesinin 2024’e kıyasla %1 ila %2 büyümesini bekliyor.
Fiyata duyarlı yolculardan gelen daha yumuşak talep, uçağın ana kabininde indirime yol açıyor. Bu durum Southwest gibi eğlence odaklı taşıyıcılar üzerinde baskı yaratacak. Moody’s, bu yumuşaklığın, Southwest’in bagaj ücretleri getirme, sadakat programı değişiklikleri, premium ürünlerin tanıtılması ve dağıtımını çevrimiçi seyahat acentelerine genişletme gibi stratejik değişikliklerden beklediği iyileşmeleri en azından kısmen dengeleyeceğini öngörüyor.
Bu zorluklara rağmen, Southwest’in 2027’ye kadar beklenen maliyet tasarrufunu 1 milyar doların üzerine çıkaran maliyet düşürme çabaları ve daha düşük yakıt maliyetleri, marj erozyonunu sınırlamaya yardımcı olacak.
Baa2 kıdemli teminatsız notu, Southwest’in ABD iç pazarındaki lider konumunu, tarihsel olarak muhafazakâr sermaye yapısını ve Moody’s’in şirketin güçlü likiditeyi sürdüreceği beklentisini yansıtıyor. Southwest, şu anda %40’ın üzerinde olan Borç/Sermaye oranını 2027 sonuna kadar %30 ile %35 arasına getirmeyi planlıyor. Moody’s, 2026’da faaliyet marjında kademeli bir iyileşme bekliyor.
Durağan görünüm, Moody’s’in Southwest’in borç/FAVÖK oranını 2,5x’in altında ve faaliyetlerden elde edilen fonlar (FFO) + faiz gideri/faiz giderini 10x’in üzerinde tutacağı beklentisini yansıtıyor. Durağan görünüm ayrıca Southwest’in faaliyet marjının yaklaşık %5’e yükseleceği beklentisini de yansıtıyor.
Şirket, kârlılığı artırma stratejisinden beklenen getirileri gerçekleştiremezse notlar düşürülebilir. Borç/FAVÖK 2,0x’in altında, faaliyetlerden elde edilen fonlar + faiz/faiz 10,0x’in üzerinde ve FAVÖK marjı yaklaşık %20 civarında sürdürülürse notlar yükseltilebilir.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.